wtorek, 9 lipca 2013

Jak zrobić ramkę w stylu shabby - krok po kroku

Witam. Zgodnie z zapowiedzią dzisiejszy post na temat: Jak zrobic postarzaną ramkę w stylu shabby chic. Ramka przed:
Ramka po:
Potrzebne będą: - ramka - najlepiej drewniana - 2 farby; czarna lub brązowa i biała ( może być inny kolor, byleby jasniejszy od poprzedniego) - papier ścierny - lakier matowy - świeca A więc: Zaczynamy od drewnianej ramki - ja kupiłam juz polakierowaną więc musiałam papierem zedrzeć lakier do matowości. Ramka wyglądała tak:
Po przetarciu pomalowałam ją białą farbą podkłądową a po wyschnięciu czarną:
Czekamy aż wyschnie i smarujemy wybrane miejsca gdzie ma byc przecierka świecą:
Teraz malujemy ramkę białą farbą akrylową najlepiej 2 razy po wyschnięciu każdej warstwy:
Teraz drobnoziarnistym papierem ściernym robimy przecierkę w miejscach gdzie smarowaliśmy świecą:
Na koniec lakierujemy 2 razy lakierem: ja użyłam zfirmy pentart matowego poniewaz Vidaron trochę żółknie i ma lekki połysk a zależało mi na efekcie matu. Ramka prezentuje się tak:
Oprawiłam w nią obrazek który wyhaftowałam jakis czas temu:) Mam nadzieję że instrukcja okazała się przydatna:) Pozdrawiam

3 komentarze:

  1. Świetna instrukcja, właśnie takiej potrzebowałam :)
    Pozdrawiam serdecznie
    Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że instrukcja się przydała:)
      Pozdrawiam

      Usuń